Nyheter

#rosasløyfe

Ticketmaster støtter Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft, i tillegg til å støtte livsviktig forskning på brystkreft. I Norge står Brystkreftforeningen og Kreftforeningen sammen om aksjonen.

Rosa sløyfe-aksjonen er en internasjonal folkebevegelse. Rosa sløyfe har sitt opphav i USA der amerikanske kvinner på begynnelsen av 1990-tallet krevde større bevilgninger til brystkreftforskning. Siden den gang har organisasjoner, bedrifter og privatpersoner viet oktober måned til Rosa sløyfe-aksjonen. 

I Norge står Brystkreftforeningen og Kreftforeningen sammen om aksjonen.

Aksjonen har blitt arrangert i Norge siden 1999 og den har bidratt med over 370 millioner kroner til brystkreftsaken.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.

Inntektene fra aksjonen går til forskning på brystkreft slik at flere kan overleve og at flere får best mulig livskvalitet etter brystkreftbehandling.

Årets sløyfe

Motefavoritten byTiMo, har designet sløyfen for Rosa sløyfe-aksjonen 2022.

– Sløyfen henter inspirasjon fra lingerie, og som plasserer det vakreste vi har og det innerste vi bærer, ytterst, sier Tine Mollatt, gründer og skaperen bak byTiMo.

Kjøp årets Rosa sløyfe – designet for å redde liv! Inntektene går til forskning på brystkreft.